מזגן מרכזי לא מקרר

השוק הישראלי צמא למזגנים ורבים מהם נרכשים על ידי אנשים פרטיים, מוסדות, עסקים ועוד. ניתן למצוא מספר סוגים ובין היתר: עיליים מפוצלים, מיני מרכזיים ומערכות מרכזיות. כל אחד מיועד לקירור חללים ומבנים בגדלים שונים. מערכות מיני מרכזיות מותאמות לקירור של כ 120 מטר. האוויר בהם עובר בשרוולים המותקנים מעל הנמכות תקרה. מזגנים המרכזיים מקררים אולמות, חנויות, וחללים ענקיים. האוויר בהם זורם בשרוולים המותקנים ברום התקרות. כל מערכת מגיעה עם שתי יחידות. החיצונית שבה המדחס וחלקים אחרים והפנימית שבה מצוי המאייד וחלקים אחרים. תקלות עלולות לקרות בכל אחת מהן. אחת הנפוצות היא מזגן מיני מרכזי לא מקרר/מזגן מרכזי לא מקרר והשאלה הנשאלת היא מדוע? הסיבות לכך מגוונות ומומלץ לא לנסות לטפל עצמאית מחשש להחמרת התקלות אלא להזמין טכנאי מזגנים של "פיקס קור" היודע גם לספק שירותי ניקוי מזגנים ותחזוקה נדרשת אחרת.

תקלות

הסיבות לתקלות אלו עלולות להיות מגוונות. הנפוצות הן פילטרים סתומים, סוללת מאייד סתומה ומחסור בגז. התקלות היותר נדירות נוצרות עקב קבל מדחס או מנוע שאינו עובד, ו/או חלקים פגומים אחרים.

פילטרים סתומים – כאשר הפילטרים החיצוניים מלאים בלכלוך ואבק הם מונעים זרימת אוויר תקינה. הדבר נכון הן לאוויר חם או קר.  טכנאי מזגנים מוציא את הפילטרים ממיקומם מבריש אותם באמצעות מברשות מתאימות ושוטף אותם תחת זרם מים. לאחר ייבושם הוא מחזירם למקום. בסוף השירות הוא בודק שהמזגן מקרר היטב.

סוללת מאייד סתומה – הסוללה היא הבאה בשרשרת הסתימות. בנוסף לפילטרים החיצוניים קיים מסנן גם על הסוללה שצוברת אבק. אם לא מנקים אותה על בסיס קבוע, האבק חודר אליהן ומונע זרימת אוויר תקינה. כך המאייד אינו מסוגל לקרר. הטיפול הנדרש הוא ניקוי. מסירים את מכסה המזגן וחושפים את החלקים הפנימיים. את הניקוי עושים על ידי ריסוס בחומרים כימיים או אורגניים. טיפול זה נעשה לא רק בעת קריאה דחופה כזאת אלא גם במסגרת ניקוי מזגנים תקופתי.

 

מחסור בגזמזגן מיני מרכזי לא מקרר/מזגן מרכזי לא מקרר גם בגלל חוסר בגז.  יש לדעת כי, המדחס המותקן ביחידה החיצונית  דוחס את הגז לצנרת ואז הוא הופך לנוזל. תהליך הדחיסה יוצר את הקירור, ולכן, מחסור בגז מונע קירור יעיל. היווצרות סדקים וחורים קטנטנים בצנרת עקב בלאי, פגיעות מכאניות ועוד גורמת לגז להתנדף לאורך זמן ובתהליך הדרגתי. טכנאי מזגנים יגיע למקום ויבדוק באמצעות שעון לחץ. במידה והשעונים מראים מידת אפס אז הסבירות היא לתקלה רצינית במערכת ותידרש החלפת הצנרת והחלקים הבלויים. בכל מקרה אחר וכאשר חסרה כמות קטנה, הוא ינסה לאתר את הסדקים ולסתום אותם על ידי הלחמה ובשיטות אחרות, ורק אז ישלים את הכמות החסרה. בסוף התיקון הוא יבדוק שהמערכת מקררת היטב.

קבל מדחס תקול/מדחס – תיקון מדחס הינו מורכב ולרוב הוא נלקח למעבדה. עלות החלפת קבל נמוכה יותר.

תקלות אחרות –  בכרטיס פיקוד, במאוורר ועוד נדירות ואינן קורות רבות.

שירות מקצועי

מומלץ להזמין טכנאי מזגנים מיומן הפועל מטעם "פיקס קור". הוא מספק שירותיו לפרטיים, לעסקים, למוסדות ציבור ועוד. השירות ניתן לאורך כל ימות השנה כולל הגעת ניידת שירות מהירה לבעיות דחופות. כך, בעיקר בקיץ. מומלץ להזעיקו כל פעם בו קיים חשש לתקלה מורכבת ולא לנסות לפתור אותה לבד. הוא משתמש בחלקי חילוף מקוריים המאפשרים למערכות לפעול ביעילות רבה ובניצול מרבי של האנרגיה. כך הן תישמרנה היטב לאורך שנים ללא בלאי.