מזגן לא מקרר מספיק

מזגנים נחשבים למכשירי חשמל אמינים המסוגלים לפעול ברציפות שעות ארוכות. הייעוד העיקרי שלהם הוא קירור בימים חמים ולחים אבל משתמשים בהם רבות גם לחימום. יחד עם זאת, בעיות ותקלות עלולות לקרות עקב בלאי  של חלקים, תאונות, חבלות, תחזוקה לקויה ועוד. נשאלת השאלה מדוע מזגן לא מקרר מספיק? למעשה, מדובר בתקלה נפוצה היכולה להופיע בגלל בעיה באחד מהחלקים הפנימיים. לא מומלץ לטפל בה באופן עצמאי מחשש להחמרתה בגלל פעולה שאיננה נכונה. כן מומלץ להזמין טכנאי מזגנים העובד בשירות "פיקס קור". הוא מבצע משימות רבות ובין היתר גם תחזוקה שוטפת הכוללת ניקוי מזגנים תקופתי.

מזגנים מסוגים שונים

ניתן למצוא מזגנים מסוגים שונים. קיימים עיליים מפוצלים, מערכות מיני מרכזיות ומערכות מרכזיות. המפוצלים מגיעים עם שתי יחידות. האחת פנימית ובה מצוי המאייד וחלקים אחרים והשנייה חיצונית ובה מצויים המנוע והמדחס וחלקים נוספים. בחירת המזגן המתאים נעשית על פי גודל השטח שיש לקרר או לחמם. הם מגיעים בתפוקות אנרגיה שונות. תקלות קירור וחימום עלולות לקרות בחלקים של שתי היחידות הנ"ל ולהלן מגוון מהם כולל הטיפול המתאים לכל אחת.

חוסר בגז – תקלה נפוצה שעלולה לגרום למזגן לא לקרר בכלל או לכך שהקירור לא יהיה יעיל. המדחס אשר ביחידה החיצונית  דוחס את הגז לצנרת ההופך לנוזל.  עקב התהליך נוצר הקירור. מחסור בגז מונע, איפה, קירור יעיל. התהליך הינו מתמשך ואינו מגיע בבת אחת. הגז משתחרר לאיטו דרך סדקים וחורים קטנטנים בצנרת. הם נוצרים עקב בלאי, פגיעות מכאניות ועוד. הטיפול מתחיל בבדיקת לחץ הגז על ידי שעון מיוחד ובאיתור הסדקים וסתימתם על ידי הלחמה ובשיטות אחרות.  בשלב הבא הוא ימלא גז בכמות המתאימה. לחילופין, כאשר מד לחץ הגז מראה אפס אזי כל הצנרת  פגועה ויש להחליף אותה. בסוף הטיפול הוא יבדוק שהמערכת מתפקדת ומקררת היטב.

פילטרים סתומיםמזגן אינו מקרר מספיק כאשר האוויר אינו מסוגל לזרום החוצה עקב פילטרים סתומים. כך לגבי אוויר קר או חם. ניקוי פילטרים ייעשה היטב על ידי טכנאי מזגנים. הוא מוציא את הפילטרים ממקומם ומנקה אותם באמצעות מברשות רכות. בשלב הבא שוטף אותם תחת זרם מים ולאחר שהם מתייבשים הוא מחזירם למקום. בשלב האחרון הוא בודק אם המזגן משחרר אוויר קר ברמה הנדרשת.

מדחס תקול – כאשר המדחס אינו פועל בתפוקה מלאה אזי גם עוצמת הקירור נפגעת. במקרים רבים אין כלל קירור. תיקון, ובוודאי, החלפת מדחס נחשבים לשירותים יקרים. במידה והמזגן ישן אזי כדאי לשקול החלפתו במקום להשקיע בתיקון. העלויות תהיינה מעט יותר גבוהות במקרה כזה והתמורה היא מזגן מודרני ומעולה. 

תקלות קלות – ניתן למצוא תקלות קלות שאף אינן נפוצות כמו  במנוע, עקב כנפיים חיצוניות שבורות, כבלים בלויים ועוד אבל גם הן גורמות לבעיות קירור מגוונות. עלות תיקונן אינו גבוה, יחסית. 

שירות מקצועי

טכנאי מזגנים מבית "פיקס קור" יגיע לכל לקוח במהירות האפשרית. הוא מספק שירות מקיף הכולל ייעוץ לגבי המזגן המתאים לכל חדר ומבנה, התקנות, שירותי תחזוקה שוטפת כולל ניקוי מזגנים תקופתי, וכמון, תיקונים. ברשותו תשתית מעולה ומקצועית הכוללת ניידות שירות, כלי עבודה חיוניים וחלקי חילוף תקניים או כאלו המאושרים על ידי יצרניות מערכות המיזוג. בגלל כל היתרונות הללו מומלץ לקבל ממנו שירות ולא לנסות לפתור תקלות באופן עצמאי. מנהלי "פיקס קור" הינם בעלי ידע רב וניסיון עשיר המגיע ממתן שירות מוצלח ללקוחות רבים לאורך השנים. הם ישמחו להעמיד את התשתית שלהם לכל לקוח.