מזגן טורנדו לא מחמם

מזגני טורנדו נמנים על הטובים מסוגם בשוק הישראלי ורוכשים אותם בכמויות רבות. ניתן למצוא מספר קטגוריות עיקריות: מפוצלים עיליים, מיני מרכזיים ומערכות מרכזיות. המפוצלים מגיעים עם שתי יחידות. אחת פנימית ובה מצוי המאייד וחלקים אחרים, והשנייה חיצונית ובה מצוי המדחס והמנוע. למרות שהמזגנים אמינים מאוד ומסוגלים לפעול ברציפות שעות ארוכות הרי שעלולות לקרות בהם תקלות שונות בגלל בלאי חלקים, חבלות, תאונות, תחזוקה לקויה ועוד. מזגן טורנדו לא מחמם היא אחת התקלות ונשאלת השאלה מדוע היא קורית? יש לכך סיבות שונות הקשורות בחלקים תקולים. מומלץ לא לנסות לטפל בתקלה כזאת לבד מחשש להחמרתה אלא להזמין טכנאי מזגנים מיומן בעובד אצל "פיקס קור" הוא מבצע גם התקנות ותחזוקה שוטפת הכוללת ניקוי מזגנים תקופתי יסודי.

תקלות חימום

הסיבות לתקלות מגוונות וביניהן ניתן למצוא פילטרים סתומים, מחסור בגז, עובש במקומות מסוימים במערכת, תרמוסטט שאינו פועל היטב, תקלה במשאבת חום ובסליל החימום. בכל מקרה ותקלה ייעשה תיקון יעיל.

פילטרים סתומים –  פילטרים סתומים מונעים זרימת אוויר חם או קר לתוך חלל החדר. הם נסתמים מאבק ולכלוך המצטברים לאורך זמן. טכנאי מזגנים ישלוף אותם מהמגרעת בה הם מצויים, יבריש את הלכלוך מהם בעזרת מברשות מתאימות, ישטוף אותם תחת זרם מים ויניחם לייבוש. לאחר שהם מתייבשים יחזירם למקומם ויוודא שהאוויר החם זורם היטב. ניקוי תקופתי ושוטף שלהם ימנע מצבים כאלו. התדירות שלו נקבעת על פי מיקום המבנה או הבית האוויר המזוהם או הנקי סביבו וכדומה.

ניקוי מעובש –  הצטברות עובש תימנע חימום יעיל. הוא נוצר מאבק  ולכלוך מצטבר בחלקים פנימיים כולל על אמבטיית הניקוז. המים מצטברים על הלכלוך ואינם מתנקזים ואף יוצרים ריח רע. טכנאי מזגנים מנקה את התעלות הפנימיות ואת יתר המקומות באמצעות ריסוס חומר כימי או חומר אורגני המיועדים לכך, ובנוסף, מרסס חומר נגד עובש.

חוסר בגז מזגן טורנדו לא מחמם גם בגלל חוסר בגז. כאשר יש מחסור בגז אז החימום הופך ללקוי או שאינו קיים והמזגן יפלוט, בעצם, אוויר בטמפרטורת החדר. מבצעים בדיקה באמצעות מד מיוחד ללחץ הבודק את רמת הגז הקיימת. אם המדיד מראה אפס, אזי הסבירות היא לתקלה רצינית המחייבת גם החלפת צנרת וחלקים אחרים. בעת חוסר בכמות קטנה הוא ,ראשית, יאתר את הסדקים או החורים הזעירים מהם הוא נפלט וילחימם. לאחר מכן, ימלא את החסר  ויבדוק תקינות המערכת.

תרמוסטט תקול  – במזגן רגיל יש שני תרמוסטטים ובמזגן אינוורטר 8 כאלו. יש להחליף את התקול ולערוך בדיקת המערכת לאחר מכן.

תקלה במשאבת חום ו/או בסליל החימום –  סליל חום מעביר את המזגן ממצב קירור לחימום ומשאבת הגז מחממת את הגז בצינור שאחראי על חימום האוויר הנפלט דרכו. כאשר הם תקולים החימום נפגע. יהיה צורך בהחלפת שני חלקים אלו כאשר עלות החלפת סליל חום זולה יותר.

שירות מקצועי

מומלץ לקבל שירות מקצועי מטכנאי מזגנים מקצועי המועסק אצל "פיקס קור". השירות מקצועי, יעיל ומקיף וכולל ייעוץ לגבי המזגנים הנדרשים בכל חדר ומבנה, התקנות, שירותי תחזוקה כולל ניקוי מזגנים ותיקונים כולל מורכבים מאוד. מנהלי העסק הינם בעלי ידע רב וניסיון עשיר המגעים ממתן שירותים מוצלחים ללקוחות רבים לאורך השנים. טכנאי מזגנים מגיע עם ניידת שירות מאובזרת לכל לקוח ובה חלקי חילוף מקוריים או אחרים המאושרים על ידי היצרנים. משום כל  היתרונות האלו מומלץ ללקוח לקבל שירות מקיף ולא לנסות לתקן תקלות בכוחות עצמו.