מזגן אלקטרה לא מחמם

מזגן מסוגל לבצע שתי פעולות חשובות. כך, קירור בימים חמים ולחים ובנוסף, חימום בימים קרים. שתי הפעולות האפשריות מגדילות את האטרקטיביות שלו ובמקרים רבים, ההחלטה לרכישת עוד מזגן בבית מגיעה עקב שיקול חשוב זה. מזגני אלקטרה הם מהטובים הקיימים בשוק. יחד עם זאת תקלות עלולות לצוץ עקב תאונות, חבלות, תחזוקה שאינה נכונה, בלאי של חלקים פנימיים ועוד. נשאלת השאלה מדוע מזגן אלקטרה לא מחמם? הסיבה יכולה לקרות מכל אחת מהבעיות הללו וכל אחת תיבדק לגופה על ידי  טכנאי מזגנים העובד בשירות פיקס קור. הוא מתמחה בהתקנות בתחזוקה כולל ניקוי מזגנים, בתיקונים ועוד.

סיבות לתקלות

מזגן אלקטרה לא מחמם ניתן לבדוק עצמאית כאשר מדובר בבדיקה פשוטה. למשל, בדיקה של הגדרת החום המותקנת על השלט. הגדרה לא נכונה יכולה להשתנות עקב משחק של ילד, בגלל היסח הדעת ולא במתכוון. לא כדאי להזעיק שירות לחינם. יחד עם זאת, לא מומלץ לטפל באבחון או בתיקון מורכב מדי מחשש להחמרה. הזמנת טכנאי מזגנים מיומן היא תמיד האופציה הטובה. עלות ביקור אינה גבוהה בוודאי ביחס לבירור הנדרש. וכל תיקון ייעשה במחירים נוחים.

סיבות לתקלות אלו

הסיבות בגללן מזגן אלקטרה לא מחמם מגוונות וביניהן ניתן למצוא תרמוסטט שאינו פועל היטב, פילטרים סתומים, מחסור בגז, עובש במקומות מסוימים במערכת, ותקלה במשאבת חום ובסליל החימום. כל אחת תיפתר על ידי הטכנאי בצורה היעילה ביותר.

פילטרים סתומים

פילטרים סתומים נוצרים מהצטברות אבק ולכלוך אחר עליהם האוויר, פשוט, אינו מסוגל לעבור דרכם. הטכנאי מוציא אותם ממקומם, מנקה אותם באמצעות מברשת מתאימה ושוטף אותם תחת מים זורמים. לאחר שהם מתייבשים הוא מחזירם למקום. בסוף התהליך הוא בודק שהמערכת פועלת ומחממת היטב. ניקוי פילטרים כדאי לעשות אחת למספר חודשים. במידה והדירה ממוקמת באזור רווי אבק, עשן, חול וכדומה מומלץ לבצע אותו על בסיס חודשי.  הדבר תלוי  גם בכמות השימוש במזגנים.

עובש

עובש נוצר כתוצאה מאבק מצטבר שעליו נקווים מים שאינם מתנקזים. הוא גם מדיף ריח רע הקיים כשהמזגן פועל וכשהוא דומם. טכנאי מסיר את כיסוי המזגן ומנקה את התעלות הפנימיות ואת יתר המקומות בהם הוא מצטבר על ידי ריסוס חומר כימי או חומר אורגני המיועדים לכך. לאחר הניקוי הוא מרסס חומר נגד עובש. ניקוי זה ניתן לעשות גם במסגרת  ניקוי מזגנים שוטף. המזגן יחמם טוב יותר לאחריו.

חוסר בגז

חוסר בגז יגרום לאי חימום ו/או קירור. טכנאי יבדוק את הסיבות לדליפת גז ויתקן את הסדקים שנוצרו. הבדיקה נעשית על ידי שעון מיוחד למדידת לחץ. כאשר הוא מראה אפס, אזי הסבירות היא לתקלה רצינית המחייבת גם החלפת צנרת וחלקים אחרים. לבסוף, יוסיף כמות הנדרשת תלויה בכמות החסרה בו. המחיר אף נקבע בהתאם לכך.

תרמוסטט תקול

תרמוסטט שאינו תקין מונע יצירת אוויר חם. במזגן רגיל יש שני תרמוסטטים ובמזגן אינוורטר 8 תרמוסטטים. התיקון ייעשה על ידי החלפת התרמוסטט התקול ובדיקת המערכת לאחר מכן.

תקלה במשאבת חום ו/או בסליל החימום

סליל חום הינו האלמנט אשר מעביר את המזגן ממצב קירור לחימום. משאבת הגז מחממת את הגז בצינור שאחראי על חימום האוויר הנפלט דרכו. בשתי תקלות אלו אין ברירה אלא להחליף את החלק התקול. החלפת סליל חום זולה יותר.

שירות מקצועי

מומלץ לקבל שירות מקצועי מטכנאי מזגנים מקצועי העובד בשירות "פיקס קור" בעלת המוניטין. מוטב להימנע מטיפול עצמאי היכול להזיק למערכות הקיימות מאחר והשירות זמין במהירות סבירה בכל מקום ובכל שעה.