מדחס מזגן לא נכנס לפעולה

מזגנים הינם אמצעי קירור וחימום פופולאריים בישראל. שתי האפשרויות הללו במכשיר אחד גורמות לו להיות מבוקש  מאוד. טכנאי מזגנים מספק שירותים מקיפים ללקוחות פרטיים, עסקיים, ציבוריים ואחרים. הם כוללים ייעוץ, התקנה, תיקונים ותחזוקה שוטפת הכוללת גם ניקוי מזגנים תקופתי. ניתן למצוא מגוון מזגנים הנבדלים אלו מאלו בגודל ובמפרט. יש עיליים מפוצלים, מיני מרכזיים ומרכזיים. כל דגם מגיע עם יחידות כוח סוס שונות והן אלו הקובעות לגבי השטח שניתן לקרר/לחמם במבנה. ניתן לקבל ייעוץ מחברת "פיקס קור" בעלת המוניטין לגבי המזגן המתאים יותר מכל.

חלקי המזגן ומיקום המדחס

בכל מזגן יש מדחס. מזגן מפוצל עשוי משני חלקים. החלק הפנימי תלוי על הקיר בנקודה נבחרת אשר שולחת את האוויר בצורה אחידה לחלקי החדר השונים, ובו ניתן למצוא את המאייד, המאוורר וחלקים אחרים. היחידה החיצונית הרועשת כוללת מנוע, מדחס וחלקים חשובים אחרים. נשאלת השאלה מדחס מזגן אינו נכנס לפעולה? מסיבות מגוונות ואז כל פעולת הקירור/חימום אינה יכולה להתאפשר. בדיוק בנקודת זמן זאת מוזמן הטכנאי. מומלץ ללקוח לא לנסות לתקן תקלה זאת מחשש להחמרתה. הדבר נכון גם למי שהינו איש טכני מאחר והתקלה נחשבת למורכבת מסוגה בתחום.

תקלות

ניתן למצוא תקלות מגוונות במערכות הללו הפועלות, לעיתים, ללא הפסקה. נשאלת השאלה מדוע מדחס מזגן לא נכנס לפעולה? הסיבות לכך הינן בגלל תקלות במאייד, במעבה, בתרמוסטט, בכרטיס הפיקוד, בחיבורים שונים בחיבור החשמל ועוד. במקרים רבים, מדובר על תקלה רצינית המחייבת ביקור של טכנאי מזגנים מיומן ומוסמך.

תקלות מאייד

הן יכולות לקרות בחלקים שונים שלו.

כרטיס הפיקוד – תקול ואינו מעביר הוראות הפעלה לחלקי המזגן השונים על פי פקודות הניתנות על ידי המפעיל.

תרמוסטט – כאשר הוא תקול, אינו מגיב לשינוי הטמפרטורה בחדר ואינו מעביר פקודות אזי המזגן אינו יודע שעליו להעביר את המדחס לפעולה.

חוטי חשמל שאינם תקינים – כאשר הם תקולים או חתוכים אין חיבור בין היחדה הפנימית לחיצונית והמדחס אינו מקבל פקודות לביצוע.

תקלות במעבה

קבל מדחס – לעיתים הוא בלוי ושחוק ואז אינו מסוגל להכניס את המעבה לפעולה.

כרטיס מעבה – במזגנים מסוימים יש כרטיס פיקוד נפרד למעבה. תקלה בו אינה מעבירה הוראות הפעלה למעבה.

מדחס – תקלה במדחס עצמו ומחייבת תיקון או החלפתו.

תהליך התיקון

במידה והוא ניתן לתיקון יש צורך לבדוק את העלות. במקרה כזה יש צורך לקבל את אישור הלקוח המיודע על כך. במידה והבעיה מורכבת אז, בכל מקרה, יהיה צורך להחליפו בחדש או להחליף כרטיס פיקוד אזי העלות הופכת לגבוהה. השיקול שחייב להיעשות על ידי הלקוח הינו לגבי כדאיות התיקון. במקרה של מערכת מיזוג ישנה עדיף, לרוב, להחליף אותה באחרת חדשה. זאת מאחר והתיקון אינו כדאי מבחינה כלכלית. במקרה של מערכת חדשה ייתן, לרוב, הלקוח אור ירוק.

טיפול משלים

היות ומדובר על תיקון מורכב הרי שנלווים אליו פעולות משלימות. בדיקת חלקי המזגן האחרים, בדיקה שיש גז בכמות מספקת ועוד. ניקוי מזגנים יסודי נעשה אף הוא בנסיבות אלו. לאחר מכן, תיבדק פעילות המזגן כדי לוודא שהוא מקרר/מחמם היטב.

שירות מקצועי

מומלץ לקבל שירות מקצועי על ידי טכנאי מזגנים מבית "פיקס קור" בעלת המוניטין. ברשותה תשתית מקצועית מעולה הכוללת רכבי שירות, ציוד מתקדם לאיתור ותיקון תקלות וצוות מיומן אשר בקיא בכל המערכות הקיימות בשוק. טכנאי יגיע במהירות האפשרית כולל בשעות לא שגרתיות לסייע ללקוח בעת מצוקה. השירות ניתן במחירים מקובלים ונוחים לכל כיס.